Některé jeho části už byly skrze přenosy z Metropolitní opery k vidění i v českých kinech. Teprve až tuto sobotu ale newyorská MET uvádí kompletní cyklus čtyř oper Prsten Nibelungův od Richarda Wagnera, inscenačně jednoho z vůbec nejnáročnějších operních děl. Produkce čtyř oper, které dohromady čítají šestnáct hodin, vyšla v Metropolitní opeře na rekordních 16 milionů a kanadský režisér Robert Lepage se kvůli ní stal terčem kritiky. V sobotu začne MET první ze tří kompletních uvedení Prstenu, která poběží do 12. května.

Prsten Nibelungův, který se skládá z oper Zlato Rýna, Valkýra, Siegfried a Soumrak bohů, se do MET v kompletní podobě vrací poprvé od osmdesátých let. Předchozí, značně konzervativní inscenace Otto Schenka byla u amerického publika velmi populární, ale Prsten vždy úspěch nezaručuje - například losangeleská opera se jeho inscenací v roce 2010 dostala do deficitu 6 milionů dolarů. Šéf newyorské Metropolitní opery Peter Gelb označuje svoji inscenaci za "revoluční", ačkoliv si je nedostatků vědom. Problém tkví především v obří projekční proprietě označované jednoduše jako Stroj.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.