Kolikrát smí hrát klaun své nejlepší vystoupení, než se stane okoukaným? Jak dlouho může umělec malovat stejným stylem? František Skála dělá to samé už třicet let a nezdá se, že by jeho charisma vyprchávalo.

Naopak se utvrzuje, košatí a trošku bytní, stává se vzorem a uznávanou institucí. Skvěle to vystihl, když svou aktuální retrospektivu v Olomouci nazval Muzeum.

"Nemyslel jsem to tak, že já jsem instituce, jenom jsem prostě musel vymyslet nějaký název a tohle sedí: ukazuju tady soubor předmětů, takže je to muzeum," vysvětluje umělec, který má nesmírný talent vidět ve starém haraburdí něco vznešeného.

Opotřebované věci a přírodniny včetně pozůstatků zvířat spojuje v nové objekty. Výsledkem však nejsou surreálné bestiáře, jako se to děje pod rukama Jana Švankmajera, ale překvapivě krásné, křehké bytosti.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.