Tento trend je důležitý pro inzerenty, kteří už pro své on-line formy reklamy nemusí uvažovat jen cílovou skupinu mladšího, maximálně středního věku. Podle výzkumu tak 53 % Američanů, starších 65 let, používá internet. Je to poprvé, co se výsledek podobného průzkumu přehoupl přes 50 % internetově aktivních seniorů. 23 % této věkové skupiny používá některou sociální síť, nejčastěji Facebook, a 18 % to dokonce označilo jako jednu z náplní svého typického dne. 86 % z těch, kdo používají internet, mají e-mailovou schránku, a 48 % jí denně aktivně využívá.

Podobný trend panuje i v Evropě. Podle výzkumu Mediascope Europe od IAB (Interactive Advertising Bureau) například 67 % respondentů starších než 55 let sleduje na internetu TV, 74 % tam čte zpravodajství a 66 % poslouchá internetová rádia.

Skupina uživatelů internetu se ale rozrůstá i opačným směrem. Například neustále roste počet dětí na sociálních sítích. A to i přesto, že například Facebook je oficiálně přístupný až od 13 let. Podle průzkumu EUKids Online 52 % českých dětí ve věku mezi 9-12 lety používá nějakou sociální síť. Evropský průměr v této skupině je přitom 38 %. Ve skupině 13–16letých už je to 77 %. V České republice jsme dokonce na 90 %.

Sociální síť Facebook nyní oznámila, že se na tuto situaci chystá reagovat. V plánu je zlegalizovat přístup dětí na síť z důvodu, že mnoho jich zákaz tak jako tak obchází. Podle dostupných údajů se Facebooku vyskytuje zhruba 7,5 milionu dětí pod povolenou věkovou hranicí a toto číslo může být ještě mnohem vyšší. Facebook proto v současné době testuje model, kdy by nad profilem dítěte měli dohled rodiče. Ti by museli odsouhlasit veškerou aktivitu dítěte na síti - tedy o tom, koho si přidají do přátel, co si dají na zeď nebo jaké aplikace používají. Toto řešení ale mnozí odborníci krititují, protože podle nich jen zbytečně umožní dětem vyzkoušet, že je síť baví, a už bez vědomí rodičů si založit profil nechráněný.