Úvod 117. sezóny České filharmonie byl ve čtvrtek ve Dvořákově síni pražského Rudolfina současně přivítáním Jiřího Bělohlávka ve funkci šéfdirigenta a hudebního ředitele orchestru. Koncertní program měl přes svou výjimečnost neokázalý rámec; jeho centrem byla hudba, ne oslavy.

Naštěstí se totiž k této příležitosti nehrála Novosvětská symfonie, Má vlast, Te Deum ani Beethovenova Devátá. Před takovou prvoplánovou slavnostností dostala přednost zajímavá sestava skladeb: večer vyvrcholil břesknými fanfárami i lyrikou Janáčkovy Sinfonietty.

V jeho průběhu zazněla také Osudová symfonie, Mahlerovy písně a skladba Vox clamantis, kterou Petr Eben před lety zareagoval na srpnovou okupaci. Vložil do ní jasné křesťanské poselství, mimohudební program, který činí kompozici zajímavou a srozumitelnou.

Netřeba hned volat po nejžhavějších výdobytcích experimentátorů – alespoň podobná moderní díla soudobých klasiků by se mohla v abonmá objevovat častěji.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.