Generace dnešních třicátníků ukládá úspory pro své děti především na spořicí účty. Nebojí se ani investic do akcií či podílových fondů. Nejvíce peněz ale investují do bydlení.

Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila agentura MediaCom pro UniCredit Bank mezi 2628 lidmi ve věku od 30 do 39 let.

Tato generace Čechů vyráží na nákupy ve většině případů s platební kartou než s hotovostí a možnost platit kartou od obchodníků také automaticky očekává, přinejmenším ve městech. "Tito lidé rádi nakupují rychle a jednoduše, hlídají si kvalitu i cenu. Nekoupí draze jen kvůli značce, ale k osvědčené značce jsou loajální," uvedl ředitel marketingu UniCredit Bank Jan Chvojka.

Třicátníci také více investují do svého zdraví, souhlasí s možností připlatit si za nadstandardní péči, nové síly se snaží načerpat s pomocí sportu a stále populárnějších wellness aktivit. Volný čas tráví aktivně. Hodně cestují, pravidelně do zahraničí, a umí si to užít, cestování pro ně není stres.

Papírové noviny tato generace čte stále méně, hlavním zdrojem informací je pro ní internet. Odmítají se podřizovat programu televizních stanic, přes počítač či telefon sledují to, co sami chtějí. Reklamě se vyhýbají, zejména pak letákům do schránek. "Chrání si své soukromí a obchodníkům sdělují jen tolik informací, kolik musí pro dokončení nákupu, pro který se sami rozhodli," podotkl Chvojka.

Lidé ve věku mezi 30 a 40 lety postupně mění nájemní bydlení za vlastní. Pokud nemají naspořeno, berou si hypotéku, protože to považují za investici do svého bydlení. Více než sedm procent se však nikdy nechce zadlužit, v Praze je takových dokonce 12 procent, upozornil ředitel osobního bankovnictví UniCredit Bank Giovanni Guidi.