Členství v komunistické straně v 60. letech prý Zemanovi uškodit nemůže, říká v rozhovoru pro HN mediální expertka z agentury VCCP Dita Akrmanová.

Podle jejího názoru má Zeman oproti svému hlavnímu sokovi, Janu Fischerovi, v mnoha ohledech navrch. Například tím, že dokáže podle ní sbírat body na všech stranách politického spektra – vpravo, vlevo i uprostřed.

Jaké voliče Miloš Zeman oslovuje?

Miloš Zeman oslovuje širokou většinu, především levicově orientované a středové voliče. Díky slabému sociálně- demokratickému kandidátovi Jiřímu Dienstbierovi úspěšně sbírá body v řadách ČSSD.

Zároveň však úspěšně přesvědčuje voliče levého středu a nerozhodnuté. Řadový volič většinou inklinuje volit celebritu, a tou Zeman díky své politické minulosti určitě je. Lidé z menších měst mu rozumí, znají ho, vědí, co očekávat.

Proti komu se tento kandidát vymezuje?

Hlavním protivníkem je pro Zemana jednoznačně Jan Fischer. Podle posledního nezávislého průzkumu z 6. 1. 2013 se Zeman dostává do vedení s 25 % hlasů, Jan Fischer zaostává s 20 % hlasů. Ostatní tři kandidáti zůstávají daleko vzadu s průměrným počtem okolo 11 % hlasů (Franz, Schwarzenberg, Dienstbier).

Zatímco Zeman působí jako vyzrálý politik, sečtělý, s inteligentním nadhledem a slovníkem prošpikovaným satirickými bonmoty, pravým opakem je jeho protějšek Jan Fischer, ekonomicky zdatný, uhlazený, statisticky přesný, nicméně proti Zemanovi méně výrazný s chybějícím životním nadhledem.

Mnoha voličům se Zeman jeví jako politik, který něco dokázal oproti Fischerovi, který pouze překlenoval období bezvládí. Fischerovi chybí Zemanova vyhraněnost, která některé voliče odradí, ale zároveň mnohé získává.

Jaký je hlavní motiv jeho kampaně a jak ho hodnotíte?

Kampaň Miloše Zemana byla první, která se objevila na billboardech ještě před začátkem léta. Byla to kampaň na podporu kandidatury, nikoli prezidentská kampaň. Vedl ji Vratislav Mynář, předseda Strany práv občanů – Zemanovci.

Hlavním motivem této vlny byla podpora petice a webových stránek www.ZEMANnaHRAD.cz. Na billboardech je Zeman stylizován jako jeden z mnoha – rozesmátá uvolněná tvář, civilní oblečení. Touto kampaní získal Zeman náskok před svými konkurenty, kteří v té době teprve oznamovali kandidaturu či začínali sbírat podpisy.

Do další vlny Zeman vstoupil se silným sloganem “Zde domov můj – srdcem za lidi, rozumem za republiku”. Tento slogan se reklamním tvůrcům vcelku povedl – obsahuje citaci národní hymny, emoce i racionální důvody = bude se líbit všem. Dobře odvedená práce copywritera, pokud chce oslovit masy.

Zeman je stylizován jako aktivní politik s úsměvem na tváři. Dokonalá iluze Zemana jako budoucího prezidenta. Výřez tohoto billboardu klidně může viset nad katedrami ve školách.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se