Do města Hameln přichází krysař - a je z toho konflikt dvou světů, který skončí tragicky. V královéhradeckém Klicperově divadle, kde jevištní adaptaci slavné novely Krysař Viktora Dyka režíroval Jan Frič, se ale střetávají také přinejmenším dvě divadelní poetiky. Výsledkem je dráždivě neústrojný inscenační eintopf, který stojí přinejmenším za povšimnutí.

Synekdochou německého městečka se stala příznačně hospoda: malý svět sám pro sebe, v pojetí scénografa Nikoly Tempíra rozkročený mezi historickým, lokálně zabarveným obrázkem (typicky "německé" hrázděné zdi) a popkulturní realitou Fričových oblíbených devadesátých let s elektronickými šipkami, jukeboxem, karaoke a reklamami na alkohol.

Štamgasty a obyvateli hospody jsou rázovité postavičky trochu jako z Alles Gute: páni konšelé s mohutnými břichy v tradičních krojích, rozpustilá blonďatá děvčátka, což je zejména v případě šedesátnice Lenky Loubalové obdivuhodně zvládnutý komediální protiúkol, ale i rybář a "obecní blázen" Sepp Jörgen, kterého hraje Ondřej Malý.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se