Tanec jako nejstarší umění dokáže pracovat bez rekvizit. Kromě těla, prostoru a času, jež společně vytvářejí choreografické linie, nepotřebuje nic, ani hudbu ne, protože tu si rytmizující tělo umí vytvořit samo. Návrat k čistotě těla putujícího časoprostorem je ale jen jedna taneční cesta.

Druhá, radikálně odlišná, je spektakulární taneční divadlo, které působí nejen skrze tělo, ale využívá dalších divadelních prostředků, aby zvýšilo vyznění pohybu. Vzniká tak jakýsi taneční gesamtkunstwerk, v němž už tanec není centrem, protože sám o sobě by nestačil, nýbrž jednou ze součástí velké divadelní podívané.

Premiéra baletu Čarodějův učeň/Krabat v pražském Národním divadle je téměř případovou studií, co všechno je k takové podívané potřeba, aby byla nejen povedená, ale aby dokázala strhnout.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se