Tanec jako nejstarší umění dokáže pracovat bez rekvizit. Kromě těla, prostoru a času, jež společně vytvářejí choreografické linie, nepotřebuje nic, ani hudbu ne, protože tu si rytmizující tělo umí vytvořit samo. Návrat k čistotě těla putujícího časoprostorem je ale jen jedna taneční cesta.

Druhá, radikálně odlišná, je spektakulární taneční divadlo, které působí nejen skrze tělo, ale využívá dalších divadelních prostředků, aby zvýšilo vyznění pohybu. Vzniká tak jakýsi taneční gesamtkunstwerk, v němž už tanec není centrem, protože sám o sobě by nestačil, nýbrž jednou ze součástí velké divadelní podívané.

Premiéra baletu Čarodějův učeň/Krabat v pražském Národním divadle je téměř případovou studií, co všechno je k takové podívané potřeba, aby byla nejen povedená, ale aby dokázala strhnout.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.