Jako by šel do ruských nebo českých kin nový film o mladíkovi, který se jednoho dne stane Mrazíkem, a o tom, jak baba jaga přišla ke své chaloupce na kůří nožce. Podobně působí na Američany snímek Mocný vládce Oz, který navazuje na klasický muzikál Čaroděj ze země Oz.

Trikový kolos od režiséra Sama Raimiho se o víkendu stal zatím největším hitem roku 2013. Od pátku do neděle utržil v severoamerických kinech 79,1 milionu dolarů, i se zahraničními trhy to dohromady dělá 150 milionů dolarů, tedy asi 3 miliardy korun. Je to nejlepší výsledek od prosincové premiéry Hobita (84,6 milionu dolarů). Publikum snímku tvoří z 52 procent ženy. 41 procent byly rodiny, 43 procent páry.

Americký Mrazík

Původní muzikál z roku 1939 byl pro studio MGM nejdražším projektem historie, do předkračování Disney investoval 325 milionů dolarů, tvrdí to nejmenovanné zdroje deníku New York Times. Výroba přišla na 200 milionů dolarů, víc než 100 milionů dolarů padlo na marketingovou kampaň.

V rámci ní se film propagoval například v Disneylandech, trailer se vysílal během sledovaného finále amerického fotbalu (Super Bowl), Disney ve spolupráci s Googlem spustil interaktivní stránku Najděte svou cestu do země Oz (www.findyourwaytozo.com) a také proběhla kampaň na nebi - napříč Spojenými státy letěl horkovzdušný balón, podobný tomu, kterým se ve filmu dostane do říše Oz hlavní antihrdina v podání Jamese Franca.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se