Francouzskému elektronickému duu Daft Punk se i navzdory krizi hudebního průmyslu daří lámat rekordy. Jejich nové album Random Access Memories se tento týden stalo historicky nejvíce streamovanou položkou ve službě Spotify, kde si jen titulní píseň Get Lucky přehrálo více než 27 milionů lidí.

A daří se i prodejům: ve Velké Británii se desky za první týden prodalo 165 tisíc kopií, přičemž singl Get Lucky si samostatně zakoupilo více než 711 tisíc posluchačů. Na prvním místě v žebříčcích prodejů jsou Daft Punk také v Austrálii, v síti českého Bontonlandu a od úterního odpoledne oficiálně vedou prodejnost hudby už i v celé ČR.

Zásadní část komerčního úspěchu Daft Punk tkví v brilantně zvládnuté marketingové kampani, která pracovala se sci-fi symbolikou kapely (nejrůznější variace na dva muže ve futuristických helmách) a využívala tradičních televizních pořadů stejně jako YouTube či sociálních sítí. V poslední řadě fungovala i v terénu, když například fanoušci Daft Punk promítli logo kapely na Pražský hrad.

Princip byl ale pořád stejný: po co nejdelší dobu tajit co nejvíc a nechat lidi, aby soustavným sdílením, komentováním a debatováním uměle zvedali zájem o desku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se