Do širšího povědomí se Peter Handke otiskl díky podílu na scénáři filmu Nebe nad Berlínem režiséra Wima Wenderse. To nejpodstatnější rakouský spisovatel přesto nevyslovil ve scénářích pro Wendersovy snímky, ale v dramatech, románech a novelách.

Od jedné ze svých prvních knih Úzkost brankáře při penaltě až po poslední Velký pád vyklenul podivuhodnou duhu, poskládanou především z těch temnějších odstínů barevného spektra. Oba tituly nyní vyšly v českém překladu.

Téměř všechny Handkeho romány jsou jakýmsi náhledem do intimního deníku jeho fiktivních hrdinů – nemožných figur, které jsou neustále v pohybu. Na cestě, která se ale nebezpečně často podobá kruhu.

Jde nezřídka jen o fragmenty postav, povlávajících přeludů, nicméně dostatečně reálných v jejich absurdních až vykolejených činech a gestech, v příbězích jejich každodenního života, v banálních anekdotách, jichž jsou samy příčinou. Handke své postavy používá jako odraznou plochu, jako zrcadla odrážející svět.

V článku se dále dozvíte

  • Peter Handke ve svých románech a dramatech nechal padnout celé houfy andělů. Jeho hrdinové jsou ztraceni na okraji světa plného zvětralých ideologií a odcizených gest, přesto dál hledají naději. Je to i případ dvou knih, které se právě dočkaly českého vydání.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.