Ponižující fronty v Československu osmdesátých let byly nejen symptomem socialistické verze konzumní společnosti, ale také jedním z aspektů zásadních pro formování českého postmoderního umění. Alespoň to tvrdí profesor britské Cardiff University Jiří Přibáň v nové publikaci Obrazy české postmoderny, kterou vydalo nakladatelství Kant.

Kniha byla uvedena na úspěšné výstavě osmi českých postmoderních malířů v londýnské Frameless Gallery. Pro velký zájem pořadatelé přehlídku prodloužili do 15. března a prodeje svědčí o tom, že horní příčky žebříčků nejdražších českých děl nemusí být navždy vyhrazeny pouze modernistům Františku Kupkovi, Toyen či Emilu Fillovi.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se