Noví šéfové mediální skupiny CME, vlastníka největší české komerční televize, si velmi dávají záležet na tom, aby vystupovali zcela jednotně. Starost o to, zda jeden nezastiňuje druhého, projevovali Michael Del Nin a Christoph Mainusch dokonce i při focení. Společně zdůrazňují potřebu stabilizace firmy. Nova podle nich nebude žádný kanál zavírat, ale ani spouštět.

HN: Do CME jste oba přišli v době, kdy firma prožívala jedno z nejtěžších období své existence. Co jste pro zlepšení kondice CME udělali?

Michael Del Nin (MDN): Pokud jde o sledovanost, byla CME ve skvělé kondici. Byli jsme lídři na všech trzích, na nichž jsme působili. Nedokázali jsme ale zpeněžit sledovanost tak jako dříve. Naším hlavním úkolem určitě byla stabilizace obtížné finanční situace společnosti, která se potýkala s výrazným meziročním poklesem tržeb i ziskovosti. Nejdůležitější bylo získat zdroje nezbytné pro další vývoj společnosti. V loňském roce jsme vynakládali tolik hotovosti, že bylo nutné najít nové prostředky pro financování provozu firmy.

Christoph Mainusch (CHM): Kromě financování jsme museli řešit i prodej reklamy, který v TV Nova výrazně klesl. Věděli jsme, že musíme změnit obchodní politiku. Druhým důležitým krokem byla decentralizace společnosti. Televize je lokální byznys, proto musí být lokální management v jednotlivých zemích zodpovědný za své aktivity a samostatně o nich rozhodovat. Abychom společnost postavili na nohy, musíme se soustředit na náš hlavní byznys televizního vysílání.

V některých zemích, ve kterých působíme, máme mnoho aktivit, které nepovažujeme za klíčové a které se chystáme prodat. Abychom uvedli několik příkladů: kina v Rumunsku nebo distribuční byznys, který máme v Rumunsku a v České republice, nejsou do budoucna v naší strategii stěžejní. V neposlední řadě potřebujeme zefektivnit fungování firmy a být disciplinovanější, pokud jde o strukturu nákladů.

CHM: Jsme lídry trhu ve všech zemích, v nichž působíme. Neznám moc podobných případů, kdy lídr trhu prodělává peníze. Proto nám bylo jasné, že CME čelí strategickým, strukturálním a provozním problémům. Ty jsme identifikovali a řešíme je krok po kroku.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se