Když umělkyně Yoko Ono předminulý víkend vystoupila na jednom z největších světových festivalů v Glastonbury, dočkala se znechucených reakcí – za nejhorší vystoupení všech dob označili její koncert nejen fanoušci na sociálních sítích, ale i média v čele s časopisy Rolling Stone nebo NME. Performerka a aktivní hudebnice přitom jenom nabídla posluchačům stejnou vizi, kterou prosazuje už od šedesátých let: tedy že umělec se má stát svým dílem. A pokud to v případě Yoko Ono znamená extaticky kvílet, proč ne.

Na festival nezávislé hudby Creepy Teepee, který v pátek začíná v Kutné Hoře, letos přijíždí americká zpěvačka a skladatelka Julia Holterová, která svoji tvorbu nahlíží ze stejného úhlu – jednu ze skladeb na svém tři roky starém albovém debutu Tragedy dokonce přímo pojmenovala Try To Make Yourself a Work of Art.

Proč je ale už teď jisté, že návštěvníci Creepy pohoršeni nebudou? Kromě obecně vnímavějšího publika, než jaké se sjíždí na Glastonbury, je to především díky schopnosti Holterové spojit radikální umělecký názor s formou, která je přístupná i nepoučenému publiku. Holterová mísí vysoké s nízkým tak organicky, že dokáže uspokojit hledače nových experimentů i milovníky chytlavých popových skladeb. A v tom to celé vězí.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se