Němci stále více kupují německou hudbu. Vyplývá to ze statistiky zveřejněné tamní hudební asociací Bundesverband Musikindustrie, podle níž se německý trh s hudbou za letošní první půlrok meziročně zmenšil o 0,8 procenta.

Mezi deseti nejprodávanějšími alby v Německu je ale momentálně rekordních devět desek od domácích umělců, ze zahraničních se v žebříčku objevují pouze Coldplay s letošní deskou Ghost Stories.

Největší úspěch slaví zpěvačka Helene Fischerová s albem Farbenspiel, vydaným u Universalu. Za rok 2014 se jej zatím prodalo 1,5 milionu kopií.

Celkový objem německého trhu s hudbou je za letošní půlrok 656 milionů eur, tedy o 4 miliony méně než vloni.

Na propadu se nejcitelněji podepsaly o 3,6 procenta nižší prodeje CD. Ty však mezi všemi ostatními formáty stále tvoří 65,6 procenta trhu.

“V Německu vidíme relativně stabilizovaný vývoj trhu s hudbou, na němž mají CD i nadále rozhodující roli,” uvedl Florian Drücke, šéf asociace BVMI, která údaje sestavuje.

“Na rozdíl od dalších zemí se Německo přizpůsobuje digitálnímu trhu opatrněji,” dodal.

Příjmy z prodeje digitálních nahrávek letos v Německu vzrostly o 7,5 procenta, na trhu nyní digitál zabírá 26,5 procenta (174 milionů eur).

Poprvé sice klesly výdělky z downloadů jednotlivých singlů, konkrétně o 7,1 procenta, ale naopak o 77 procent se zvýšily tržby streamovacích služeb.

Ty nyní na trhu zabírají 7,7 procenta, stále stoupající vinyly pak již 2,4 procenta.