Internetový portál YouTube předstihl mezi mladými diváky do 35 let Novu i Primu a stal se kanálem s největším zásahem na českém televizním trhu. Loni mu patřila druhá příčka. Vyplývá to z letošního průzkumu TNS Aisa.

Zásah je při měření sledovanosti veličina, která v procentech vyjadřuje, jak velký podíl cílové populace má alespoň jednu zkušenost s daným programem ve sledovaném období.

Zásah ve skupině mezi 15 a 34 lety se u YouTube pohybuje kolem 91 procent, Nova má 82 procent a Prima 74 procent. Sledováním YouTube tráví lidé týdně podobně času jako u největších českých TV kanálů ČT1 nebo Prima, přičemž nárůst zhlédnutí je tažen zejména mobilními telefony.

"Způsob, jakým lidé konzumují videoobsah, prošel výraznou změnou. Nejenomže videa sledujeme ze všeho, co má obrazovku, ale sám uživatel se rozhoduje, jaký obsah a kdy bude sledovat," uvedla ředitelka pro spolupráci s agenturami v Google ČR Vanda Wolfová.

Od spuštění české verze v roce 2008 se YouTube stalo pro mnohé české inzerenty významnou reklamní platformou, která je z pohledu objemu inzertní kapacity dvakrát větší než ostatní české videoportály dohromady. Proti loňskému roku vzrostl počet zhlédnutí YouTube videí o pětinu na 700 milionů měsíčně. Počet zhlédnutí přes mobilní zařízení se zvýšil o 65 procent a celkově tvoří více než desetinu všech videí prohlédnutých českými uživateli.