Od zvláštního zpravodaje z Berlína – Po relativně nudném víkendu se soutěž o Zlatého medvěda, hlavní cenu filmového festivalu Berlinale, konečně rozběhla. Zasloužily se o to dva třicátníci sice z opačných konců světa, ale s podobně mrazivou vizí: chilský režisér Pablo Larraín uvedl film The Club o temných stránkách církve, Alexej German ml. ohromil pomalou sci-fi Under Electric Clouds.

Pablo Larraín se ve svých předchozích filmech (Tony Manero, Post Mortem, No) vyrovnával s odkazem pinochetovského režimu. V novém snímku The Club se pokusil popasovat s ještě rozsáhlejším problémem: katolickými knězi, kteří nejen, že zhřešili, ale přímo spáchali zločiny, za něž by měli stanout před soudem. Církev je ovšem vždy rychle uklidila mimo dosah pozemské spravedlnosti. Jedním z takových míst je i prostý dům na chilském pobřeží, kde žije skupinka pár padlých kněží pod ostřížím zrakem jeptišky Monicy (hraje ji Antonia Zegersová), která se stará, aby už nezhřešili podruhé. Vzácnou kněžskou kratochvílí je tu starost o závodního chrta nalezeného na ulici. Jenže pak se u vrat objeví nový příchozí, otec Lazcano, a v jeho patách bezdomovec jménem Sandokan. Ten Lazcana obviní, že jej jako malého kluka znásilnil.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se