Celková sledovanost pořadů se díky tzv. odloženému sledování a přehrávání z archivu může zvýšit až o desítky procent. Podle loňských statistik například hlavní večerní pořady ČT1 v televizi zpětně sledovalo dalších pět až sedm procent a v internetovém archivu iVysílání je vyhledalo dalších čtyři až osm procent diváků. Vyplývá to z materiálu Hodnocení plnění veřejné služby ČT za rok 2014.

Nárůst sledovanosti ČT ilustruje na seriálu První republika, který v televizi vidělo v průměru 1,35 milionu diváků 4+. Odložená sledovanost, kterou umožňují některé typy přijímačů, tento počet navýšila o 89 tisíc lidí a na internetu do 30 dnů seriál sledovalo dalších 100 tisíc diváků. Podobně sledovanost rostla u seriálových taháků jako Případy 1. oddělení nebo Neviditelní.

Televize uvedla, že obliba on-line přehrávání souvisí s větší dostupností a rychlostí internetu, který se stává klíčovou platformou pro cílové skupiny do 30 let. ČT proto s výzkumnou agenturou Mediaresearch vyvinula metodiku schválenou Asociací televizních organizací (ATO) a srovnatelnou s tradičním peoplemetrovým měřením. Data z internetu poskytuje výzkumná agentura Gemius.

"V tuto chvíli na mediálním trhu probíhají diskuse o podobě budoucího crossmediálního měření. Metodika srovnávající výkony těchto dvou mediatypů ze dvou datových zdrojů z hlediska sledovanosti pořadů na internetu je srovnatelná s metodikami, které se používají jinde ve světě," uvedla vedoucí výzkumu programu a auditoria ČT Renata Týmová.

ČT upozornila, že u některých typů pořadů může být podíl on-line sledovanosti pořadů ještě významnější. Například druhou řadu docusoap Čtyři v tom, vysílanou na ČT2 v nedělním prime-time, si "odloženě" pustilo téměř 18 tisíc diváků, na internetu během následujících 30 dní dokonce 61 tisíc diváků, což znamenalo celkový nárůst o 20 procent diváků.

Oblibu on-line přehrávání potvrzují také údaje o návštěvnosti webových stránek ČT, podle nichž archiv iVysílání loni navštívilo meziročně o 17 procent více uživatelů. Nárůst zaznamenal i kmenový web www.ceskatelevize.cz, kterému měsíční počet unikátních návštěvníků stoupl o 14 procent, zatímco u zpravodajského webu www.ct24.cz meziroční přírůstek činil 12 procent. Rekordní nárůst návštěvnosti o 54 procent vykázal sportovní web www.ctsport.cz především díky velkým sportovním akcím v loňském roce.