Popelka o víkendu očarovala návštěvníky severoamerických kin. Utržila v nich 70,1 milionu dolarů a s tržbami ze zahraničí má na kontě masivní částku 132 milionů. Tato adaptace klasické pohádky zapadá do strategie společnosti Walt Disney Studios, která se nyní v hrané podobě vrací ke svým nejznámějším animovaným snímkům. Firmě už úspěch přinesly filmy Zloba – Královna černé magie a Alenka v říši divů, následovat mají Dumbo a také Kráska a zvíře. „Z pohledu firmy i veřejnosti jsou pohádky součástí naší DNA,“ vysvětlil šéf distribuce Disneyho Dave Hollis. „A hlas veřejnosti nejen rozhodl, že je Disney dělá dobře, ale že je bude dělat i dál.“

Zájem o Popelku byl v kinech během víkendu větší než o nejnovější akční film s Liamem Neesonem nazvaný Noční běžec. Tento snímek, za nímž stojí společnost Warner Bros., utržil z projekcí v 3171 kinech jen 11 milionů dolarů, odhady přitom hovořily až o 15 milionech. Na příběh o otci (hraném Liamem Neesonem), jenž chrání svého syna (Joel Kinnaman) před mafií, přišlo 52 procent žen. 86 procent diváků bylo starších 25 let.

Šéf americké distribuce Warner Bros. Dan Fellman považuje za překvapivé, že film zajímal víc ženy než muže. Dodal také, že Nočnímu běžci se spíš než na západě dařilo na východním pobřeží USA, konkrétně ve městech Washington či New York. „Z výsledků jsem ale trochu zklamán,“ uvedl. „Doufali jsme, že na druhém místě budeme s trochu pevnější pozicí. Teď jde o to ji upevnit a tržby znásobit,“ dodal.

Je možné, že Neeson, jenž si s evropskými gangstery zadal již v lednovém filmu 96 hodin: Zúčtování, jen v akčních snímcích poslední dobou hraje příliš často. Noční běžec přesto stál 50 milionů dolarů, a pokud si na sebe chce vydělat, bude muset uspět v zahraničí.

Popelka, jejíž rozpočet se pohybuje okolo 95 milionů dolarů, se začala hrát v 3845 kinech v USA a v Kanadě. Za první víkend na film přišlo 68 procent divaček. Z 66 procent se jednalo o rodiny, 31 procent diváků bylo mladších 12 let. „Jde o film se silnou hrdinkou, k níž lze vzhlížet,“ komentuje to Dave Hollis z Walt Disney Studios. 

Přestože se Popelka nepromítá ve 3D, takzvané prémiové projekce jí pomohly – 7 procent tržeb pocházelo z kin IMAX. Popelka sice nezopakovala úspěch Alenky v říši divů, která za první víkend utržila 116,1 milionu dolarů, dařilo se jí ale lépe než snímku Zloba – Královna černé magie, jenž debutoval s 69,4 miliony. Výsledek je o to úctyhodnější, že až na Cate Blanchettovou a Lily Jamesovou ze seriálu Panství Downton ve filmu neúčinkuje hvězda srovnatelná s Johnnym Deppem (hrál v Alence) či Angelinou Jolie (představitelkou Zloby). Navíc rozpočet Popelky činil necelou polovinu z 200 milionů dolarů, které Disney do těchto dvou filmů investoval.

V zahraničí Popelka dle odhadů utržila 62,4 milionu dolarů, z toho 25 milionů v Číně. Film se promítá na zhruba 60 procentech zahraničních trhů včetně Ruska, Itálie, Mexika a Německa.

Z dalších nejnavštěvovanějších snímků se o víkendu dařilo Kingsmanovi: Tajná služba, který již překročil hranici 100 milionů dolarů. Tento týden film v severoamerických kinech skončil na třetím místě s tržbami 6,2 milionu, celkem už má na kontě 107,4 milionu. Snímek Focus s Willem Smithem, za nímž stojí Warner Bros., je čtvrtý s 5,8 miliony, dohromady za tři týdny v kinech posbíral 44 milionů. Na pátém místě je Fox Searchlight se snímkem Druhý báječný hotel Marigold, jenž z projekcí v 2022 kinech utržil 5,7 milionu. Oproti minulému týdnu tržby klesly jen o 33 procent, film už má za tu dobu na kontě 18,1 milionu.

Snímek společnosti Radius-TWC nazvaný Neutečeš překvapil s tržbami ve výši 163 453 milionu dolarů z pouhých čtyř míst, kde se promítal. Tomuto hororu pomohly nebývale pozitivní kritiky, na serveru Rotten Tomatoes má průměrné hodnocení 95 procent. Z dalších takzvaných artových filmů se dařilo snímku Seymour: An Introduction, v němž Ethan Hawke vypráví o učiteli klavíru Seymouru Bernsteinovi. Film se začal hrát ve dvou kinech, kde utržil 26 320 dolarů. Nedařilo se naopak snímku The Cobbler s Adamem Sandlerem, ze 17 kin utržil pouhých 22 000 dolarů.

Návštěvnost kin se poslední dva týdny meziročně držela za údaji z roku 2014. Úspěch Popelky ale tržbám pomohl, nyní meziročně naopak vyskočily o 16 procent výš, než kde byly vloni. Podle analytiků se tak stalo proto, že po éře dospělých filmů typu Focus či Padesát odstínů šedi do kin konečně přišel snímek pro celou rodinu. „Doposud se v kinech hrály filmy pro dospělé,“ podotkl analytik Paul Dergarabedian ze společnosti Rentrak. „Rodiny, které chtěly vyrazit do kina, zůstávaly stranou a o podobném filmu mohly jen snít.“ A jak Popelka dokazuje, sny se splnit dají.