Fyzických CD s hudbou Češi kupují stále méně, pomalu se ale učí za muziku platit jinak. A právě stoupající zájem o digitální obchody typu iTunes a streamovací služby jako Spotify vedl k tomu, že se dávno odepisovaný a pirátstvím sužovaný český trh s hudbou vloni vzmohl a po letech propadů poprvé vzrostl.

Tomáš Filip, šéf české Universal Music, která má s 33 procenty největší tržní podíl, se toho symbolicky dočkal v době, kdy firmu vede dvacátým rokem. "Vrací to chuť do práce. Ve chvíli, kdy celý trh několik let padal, člověk občas těžko hledal energii, protože prostě neviděl to světlo na konci tunelu," říká.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se