Finské společnosti Rovio Entertainment, tvůrci populární elektronické hry Angry Birds, klesl loni zisk o 73 procent na deset milionů eur (273,1 milionu Kč). Mohly za to nižší příjmy z licencí a propad zájmu o spotřební zboží, jako jsou hračky a oděvy. Firmě se také stále nedaří zopakovat úspěch původní hry Angry Birds, kterou představila v roce 2009, uvedla agentura Reuters.
Zisk před zdaněním, odpisy a úroky klesl o 56 procent na 17 milionů eur. Celkové příjmy firmy se snížily o devět procent na 158,3 milionu eur. Příjmy z mobilních her se však zvýšily o 16 procent na 110,7 milionu eur díky novým hrám jako Jolly Jam a Angry Birds Stella Pop! Počet stažení činil 600 milionů.
"Prodej vedlejších produktů pro spotřebitele se nevyvíjel podle našeho očekávání a určitě jsme nespokojeni s výsledky našeho licenčního podnikání," uvedl v prohlášení generální ředitel Pekka Rantala. Dodal však, že věří v budoucnost, a slíbil přijít v příštích měsících s novými partnerskými dohodami týkajícími se filmu.
Firma s cílem stát se zábavní značkou, podobně jako Walt Disney, expandovala se značkou Angry Birds také do televizního seriálu, na vzdělávací dětská hřiště a pracuje na animovaném filmu, který by měl mít premiéru v roce 2016.
Pozor, vyletí ptáček aneb Proč všichni milují počítačovou hru Angry Birds - čtěte ZDE
Angry Birds vydělává merchandise víc než samotná hra. Firma ji proto nabízí zdarma - čtěte ZDE
Firma rovněž začala přizpůsobovat své hry čínskému trhu ve spolupráci s tamní firmou Kunlun. Nyní plánuje také novou hru pouze pro japonský trh.
Rovio loni zrušilo zhruba 110 pracovních míst, tedy 14 procent své pracovní síly.