V období všeobecného start­-­upového nadšení to vypadá, že i provozovna nabízející čerstvou šťávu, kterou si na rohu ulice založili mladíci ve flanelových košilích s vizáží Charlese Darwina, je start-up. S velkou pravděpodobností tomu tak ale není. Vypůjčíme-li si definici start-upu od Paula Grahama, zakladatele amerického akcelerátoru Y Combinator, jedná se hlavně o "společnost, která byla vytvořena tak, aby rychle rostla". Slovem "rychle" má Graham na mysli růst příjmů (v horším případně růst aktivních uživatelů) tempem 5 až 10 procent týdně! Z této definice vyplývá, že start-upy těží převážně z technologií, digitální inovace a internetu, který umí rychle obstarat uživatele z různých koutů planety. Pak je otázkou, zda do této kategorie patří třeba slovinská firma ­SipaBoards, jejíž dva zakladatelé bavili diváky Pioneers Festivalu svojí příjemnou rozpačitostí při prezentaci samonafukovacího pádlovacího surfu. Jakkoliv je v současnosti takzvaný paddleboarding nejrychleji rostoucí surfový sport, SipaBoards patří spíše do kategorie mladých firem.

Cvičení hrou a nová realita
(Icaros, Meta)

Mnichovský start-up Icaros přichází s nápadem, jak motivovat lidi k tomu, aby víc cvičili. Nebo jak je zbavit provinilého pocitu z častého hraní počítačových her. Posilovací stroj v kombinaci s brýlemi pro virtuální realitu udělá z uživatele hrdinu akčních her − a ještě mu při tom protáhne svaly. Nápad to není nový − před téměř deseti lety s ním přišlo Nintendo se sadou Wii Fit. Icaros ale těží z rozvoje virtuálních her a dostupnosti příslušenství. Jeho zařízení funguje s komerčně vyráběnými brýlemi Oculus Rift nebo Samsung Gear.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru