Švédskému prodejci oděvů Hennes & Mauritz (H&M) klesl čistý zisk ve finančním druhém čtvrtletí o 17 procent na 5,3 miliardy švédských korun (15,4 miliardy korun). H&M je druhým největším prodejcem oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara. Švédské firmě nadále škodí silnější americký dolar, který zvyšuje její nákupní náklady. Poptávku po jarním zboží pak zasáhlo chladnější počasí.

Tržby společnosti po převodu na domácí měnu během tří měsíců do konce května dosáhly 54,3 milionu švédských korun, což představuje nárůst o dvě procenta.

Generální ředitel firmy Karl-Johan Persson ve středečním prohlášení uvedl, že tržby za březen a duben zůstaly výrazně pod plánovanou úrovní. Na vině bylo chladnější počasí na mnoha trzích, které nepříznivě ovlivnilo poptávku. Květnové tržby již podle něj byly mnohem lepší, oproti loňskému květnu se zvýšily o devět procent.

H&M má v současnosti více než 4000 prodejen na 62 trzích po celém světě. Dalších více než 400 nových obchodů hodlá otevřít v tomto roce. Možnost nakoupit přes internet H&M nyní nabízí na 32 trzích. Na podzim chce zprovoznit internetový obchod v Kanadě a v Jižní Koreji.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Společnost H&M vznikla v roce 1947. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday nebo Cheap Monday. V ziskovosti dlouho vítězila nad Inditexem, protože velkou část zboží obstarávala v Asii od dodavatelů s nízkými náklady. Většina tamních továren ale přijímá platby v dolarech, což pro H&M v případě silnějšího dolaru znamená vyšší nákupní náklady.