Svou první firmu vybudoval Kamil Ouška úplně od základů a po pár letech ji velmi výhodně, s mnoha nulami na konci, prodal. Teď staví internetovou televizi Obbod.com, a když o ní mluví, co chvíli zmíní svůj velký vzor − původně americkou on-line videotéku Netflix. Podobně jako její zakladatel Reed Hastings vidí budoucnost v původní tvorbě. Proto začal vlastním seriálem Vyšehrad o zpovykané fotbalové hvězdě Juliovi "Lavi" Lavickém.

HN: Vaše televize běží už měsíc, jak jste spokojeni?

Na hodnocení je ještě brzy. Zatím máme necelých padesát tisíc registrací. Bohužel se mezi nimi objevují podvodníci. Snažíme se systém zdokonalit, aby se registrovali jen ti, kteří o to mají opravdu zájem. Tahákem je samozřejmě seriál Vyšehrad.

Kamil Ouška (54)

Pochází z obce Větřní u Českého Krumlova. Po střední škole studoval Vysokou školu ekonomickou v Praze, ale nedokončil ji. Předtím, než založil internetovou televizi Obbod.com, rozjel se dvěma kamarády úspěšnou společnost 3E na prodej energií domácnostem, loni firmu prodali společnosti Bohemia Energy. Je rozvedený, má jednu dceru. Mezi jeho koníčky patří golf a zahradničení.

HN: Což byl jistě záměr.

Byl. My jsme seriál točili proto, abychom udělali reklamu naší televizi. Povedlo se to dokonale. Peníze jsme mohli dát do bannerů a dalších reklam. To, že se seriál šíří nelegálně třeba na YouTube, nás zpočátku ani moc nemrzelo.

HN: Jenže se to pirátské šíření nějak zvrhlo, ne?

Za jeden víkend jsme odstranili 250 videí na YouTube. Je to nekonečný boj. Odstraníme je a objeví se nová, s YouTube se navíc špatně komunikuje, protože se všechno děje přes formuláře. YouTube nabízí účast v takzvaném Content ID − když tam dáte nějaké dílo, automaticky to později pozná, když někdo nahrává takto chráněné video a zabrání tomu. Ale YouTube nám to dosud neschválil. Spojili jsme se proto s firmou AQS, která má zkušenosti s licencemi a má na YouTube svůj účet. Dodávají nám nějaký obsah, vyšli nám vstříc a Vyšehrad pod sebe zahrnuli.

HN: A co kopie na Ulož.to?

To se řeší strašně zdlouhavě. Komunikujeme u nich s lidmi, kteří mají na starost odstraňování obsahu, ale je to komplikované. Někdy jsou až arogantní. Byli tak drzí, že použili svou streamovací službu a pouští tam náš Vyšehrad, jako by to byl jejich obsah.

HN: Pozdrželi jste premiéru zatím posledního, pátého dílu. To kvůli pirátům?

Určitě. Spousta lidí se na nás mračí, protože nepouštíme další díly. My je však nepouštěli úmyslně. Museli jsme vyřešit problém s YouTube, změnili jsme i registrace. Jsou tam stovky uživatelů, kteří používají jednodenní maily. Což je obcházení obchodních podmínek.

HN: Kolik z těch padesáti tisíc registrací je podezřelých?

Máme podezření na padesát procent. Jsou to většinou teenageři. Profily jsou dělané na rodiče, prarodiče, využívají všechny dostupné možnosti, aby si registraci mohli udělat. Veřejnost se dnes dívá na seriál Vyšehrad tak, že je to národní majetek. A my jsme ti zlí, kteří brání, aby se to dál šířilo.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru