Dlouhé roky nevětšího českého prodejce vstupenek koupili Američané. Společnost Ticketpro se stane součástí skupiny Ticketmaster, která je největší společností v oboru globálně. Česko je pro ni další z řady zemí, kde bude vstupenky na sportovní, kulturní a společenské akce prodávat. Cenu obchodu společnosti nezveřejnily.

"Živá zábava je na vzestupu. Koná se stále více akcí. Přes Ticketpro se dostaneme ke klientům ve střední a východní Evropě," uvedl v tiskovém prohlášení prezident Ticketmasteru Mark Yovich.

Grimaux v řízení firmy končí a přenechá ji novému vedení. Pro Ticketpro by nový kapitál mohl znamenat také větší příležitosti v konkurenčním boji s dalším českým zprostředkovatelem vstupenek Ticketportalem, který je na domácím trhu momentálně číslem jedna, zejména kvůli kontraktu na přeprodej vstupenek na akce v pražské O2 areně.

Ticketpro působí už nyní kromě Česka zároveň na maďarském, polském, běloruském a chilském trhu. Podle posledních publikovaných čísel Ticketpro v roce 2015 utržil 46 milionů při zisku čtyři miliony korun.

Ticketmaster se v roce 2010 spojil s promotérem koncertů, společností Live Nation. Nově vzniklá skupina Live Nation Entertainment, která ve své produkční divizi dlouhodobě působí i v Česku, dosáhla loni celosvětově obratu 7,6 miliardy dolarů, přes 200 miliard korun.

Grimaux, původem Kanaďan, který se v 90. letech usadil v Česku, chce podle dřívějších vyjádření věnovat více energie i prostředků na rozvoj své další společnosti Intellitix. Ta vznikla v roce 2010. Vyvíjí technologie identifikace a chytrého placení pomocí RFID kódů. Speciální náramky mají uplatnění při festivalech nebo dalších masových akcích. Mezi reference Intellitixu patří golfový turnaj Ryder Cup či hudební festivaly jako Coachella nebo Tomorrowland.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.