Lidem narozeným po roce 1990 se to bude jen špatně vysvětlovat, leč pamětníci pochopí: koupíte věšák na WC vůni či na ručník − máte-li tedy to štěstí, že ho vůbec seženete − a on jaksi postrádá svou základní funkci a nepřilepí se. Jeho životnost na dlaždicích v koupelně a na záchodě se tudíž počítá ve vteřinách. Haléřová položka, ale naštve to. A právě z takového naštvání se zrodila jedna z dnes už světově úspěšných českých firem − Plastia. Psal se rok 1992.

"Já coby vystudovaný textilák a můj muž, lesní inženýr, jsme vydražili obchod. Dodnes mi to předhazuje, protože jsme tehdy získali butik plný kabátů s moly, v nenositelných velikostech číslo 54. Postupně jsme odprodali vše, co se dalo, a začali jsme prodávat domácí potřeby. Díky tomu jsme pochopili, co je momentálně největší podpultovka. Tedy pardon, to už asi dnešní mladší ročníky neznají. Zkrátka co na trhu chybí a po čem je největší poptávka," vzpomíná spolumajitelka firmy Lenka Novotná.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru