Novou nahrávku Turn Up The Quiet tuto středu v Brně představí kanadská zpěvačka a jazzová klavíristka Diana Krallová. Jde o jedinou tuzemskou zastávku jejího aktuálního evropského turné.

Do Brna Krallovou pozvali pořadatelé JazzFestu Brno v rámci podzimních ozvěn přehlídky, jejíž hlavní část se koná vždy na jaře.

Vystoupení Krallové se uskuteční v DRFG Areně, tedy největším krytém koncertním prostoru v Brně. Podle výkonného ředitele Vlastimila Trlla pořadatelé očekávají asi 4000 návštěvníků. Vstupenky do některých sektorů budou v prodeji i na místě.

Dvaapadesátiletá Krallová, jejímž manželem je britský hudebník Elvis Costello, se v Brně dlouho nezdrží. Přijede až ve středu z Vídně a hned po koncertu odjíždí do německého Duisburgu.

Aktuální letošní, svou v pořadí třináctou studiovou deskou Turn Up The Quiet se pětinásobná držitelka Grammy vrací ke kořenům a k evergreenům z takzvaného velkého amerického zpěvníku.

Nejčastějším tématem textů jsou láska či naděje.

„Dlouho jsem o těchto písních přemýšlela. To, že jsem se hudebně mohla ocitnout ve společnosti svých největších přátel, mi umožnilo vyprávět tyto příběhy, jak jsem zamýšlela,“ řekla Krallová v narážce na své spoluhráče - basisty Christiana McBridea a Tonyho Garniera, houslistu Stuarta Duncana či kytaristy Russella Maloneho a Marca Ribota, kteří na albu účinkují.

Tuto středu v Brně pianistku doprovodí houslista Duncan, bubeník Karriem Riggins a kontrabasista Robert Hurst.

Desku Turn Up The Quiet, která vyšla v květnu, Krallová stejně jako třeba album bossa novy Quiet Nights z roku 2009 natočila se svým dlouholetým spolupracovníkem Tommym LiPumou.

Ten už se finální nahrávky nedočkal, ve věku osmdesáti let zemřel krátce předtím, než se objevila na pultech.

Dvaapadesátiletá Diana Krallová je jedinou jazzovou zpěvačkou, jejíchž osm alb debutovalo na první příčce jazzového žebříčku amerického časopisu Billboard.

Za své desky získala pět cen Grammy, osm sošek Juno a také převzala devět zlatých, tři platinové a sedm multiplatinových alb za mimořádné prodeje.

Se svým raně bopovým pianistickým stylem, elegantním a zároveň smyslným zpěvem a nevídaně fotogenickým vzhledem Krallová vtrhla do jazzového prostředí v druhé polovině 90. let.

Od těchto dřevních dob se však Krallová posunula nejen interpretačně, ale také autorsky.