Absolutním vítězem soutěže ShopRoku za uplynulý rok se stal e-shop s parfémy Notino.cz, který tak obhájil loňské prvenství. Ocenění vychází ze 4,5 milionu hodnocení zákazníků. Nejvíce hlasů od internetových uživatelů dostal Onlineshop.cz, který zvítězil v ceně popularity. Informoval o tom srovnávač cen Heureka.cz, který soutěž pořádá.

Mezi dalšími oceněnými se objevil například e-shop RůžovýSlon.cz, F-sport.cz, ProdejParfémů.cz nebo Kytary.cz. "Zákazníci letos udělili svým oblíbeným e-shopům rekordní počet hlasů, celkem 138 tisíc. Další důkaz toho, že on-line nakupování v Česku roste a je o něj zájem," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Absolutní vítěz vychází z celkového hodnocení zákazníků, kteří po nákupu v daném e-shopu vyplní dotazník spokojenosti. Těch bylo loni zhruba 4,5 milionu. "Cílem soutěže je zákazníkům pomoci s výběrem – ukázat na e-shopy, které patří k absolutní špičce české e-commerce, především co se služeb a servisu týče. České e-shopy dlouhodobě patří k vrcholu e-commerce, nabízí zákazníkům prvotřídní servis, a tak rozhodně zaslouží ocenění," dodal Braverman.

Cenu Heureky obdržel e-shop Mixit.cz, a to především díky originalitě nápadu a také vstřícnosti ke svým zákazníkům. Dalším finalistou se stal e-shop Countrylife.cz zabývající se zdravou výživou. Posledním finalistou je hračkářství Tyniko.cz, které si zakládá na výrobě a prodeji tradičních dřevěných hraček a didaktických her s ohledem na ekologii.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě, loni jich fungovalo 40 100. Podíl internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard korun. Podle údajů E-commerce Europe za rok 2016 patří ČR mezi země s největším podílem on-line nákupů v Evropě. Žebříček vede Dánsko s podílem 24 procent, na druhém místě je Británie s 20,9 procenta. Následují Německo s 11,2 procenta, Irsko s 10,2 procenta a Česko. Nejmenší podíl v maloobchodu mají e-shopy v Bulharsku, kde to je 1,3 procenta.