Tomio Okamura se v uplynulých týdnech postaral o rozruch, když se ostře navezl do novinářů z České televize a z TV Seznam. Podobnou větu bychom mohli opakovat často, předseda SPD výpady na adresu redaktorů z různých médií nešetří. Situace trochu připomíná vyhrocený rozvod letitého manželství. Bez médií by politik Tomio Okamura neexistoval a zůstal by česko-japonským podnikatelem se zájmem o cestovní ruch v Praze. Byli to novináři a dramaturgové, kdo ho neustále tahal před kamery a mikrofony i k tématům, o nichž nemohl říct nic jiného než pár obecných frází doplněných vlastními dojmy.

Před několika lety jsem analyzoval, kde fenomén Okamura vlastně vznikl. Mediální archivy mě tehdy dovedly k tomu, že všechno začalo nevinnými dotazy v magazínových přílohách, kde sháněli někoho, kdo ví něco o Japonsku. Přesněji řečeno: někoho, kdo o Japonsku ví více než googlující redaktorka.

A podnikatel byl ochotný okomentovat cokoliv, protože se tak ke čtenářům přinejmenším zpočátku dostal název jeho pivnice, později i cestovky. Navíc ten hluboký lidský příběh rodáka z Tokia! Okamura si média oblíbil a média si oblíbila jeho. Byla to win-win situace, která jedné straně přinášela žádoucí zviditelnění a druhé straně zajistila "mluvící hlavu" v reportážích. V adresáři redakčních kontaktů se napevno usadil pod klíčovými slovy "Japonsko" a "cestování". Podle této logiky pak třeba jako respondent pro českou BBC komentoval i složitá politická témata typu sporu o Kurilské ostrovy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru