Česká republika je velmocí v prodejích na internetu. Více než 43 procent prodejů technického (nepotravinářského) zboží se v Česku uskuteční v internetových obchodech. Až s odstupem následují Nizozemsko (35 procent), Slovensko (34 procent), Británie (33 procent) a Německo (29 procent). Na tiskové konferenci to v úterý uvedli zástupci společnosti GfK a Svazu obchodu a cestovního ruchu.

Průměr v Evropě je u tohoto ukazatele 24 procent. Vůbec nejvíce zboží se v Česku on-line prodá v kategoriích informační technologie (36,5 procenta) a fotoaparáty (32,4 procenta). Největší meziroční růst prodejů přes internetové portály byl u malých domácích spotřebičů (24,5 procenta) a spotřební elektroniky (21,6 procenta).

On-line trh v Česku se ale liší od západní Evropy také tím, že víc než třetina lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku a 28 procent platí při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Pouze 17 procent spotřebitelů loni platilo kartou on-line a devět procent využívalo bankovní převod.

Celkový prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 5,8 procenta na 79 miliard korun. Vyplývá to z pravidelného průzkumu společnosti GfK Temax.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě. Jejich počet navíc podle odborníků i v dalších letech poroste. Loni jich v Česku přibylo meziročně 3900 na celkem 40 100. Od roku 2013 přitom počet stagnoval. Stále více kamenných řetězců nyní začíná prodávat on-line.

Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard korun, vyplývá z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.