Výzva, bolest i obrovská byznysová příležitost. Zhruba desetinu globálního ekonomického výkonu tvoří náklady na zdravotnictví, přes stále se vyvíjející medicínské postupy a globálně rostoucí délku života procesně zdravotnictví ustrnulo někde v polovině 20. století. A tato strnulost se nyní stává cílem technologických gigantů. Amazon se spojil s Warrenem Buffettem a s investiční bankou JPMorgan a společně pro své zaměstnance zakládá zdravotní pojišťovnu. Na zdraví lidí se nyní zaměřili i Google, Apple a další významní hráči ze Sili­con Valley. Mečem, který by měl podle vizio­nářů tento gordický uzel zdravotnických problémů přetnout, jsou technologie. Smartphony, umělá inteligence, hlasoví asistenti.

Potenciál je obrovský. Ve zdravotnictví je spousta prostoru k reformám. Podle nedávno zveřejněného průzkumu USB Group navíc globální elita téměř v absolutní shodě předpokládá, že průměrná délka života se brzy prodlouží na trojmístné číslo. I toto je pak důvod, proč jsou akcie zdravotnických firem jednou z nejatraktivnějších investičních příležitostí nejbližších let.

Odborníci nicméně varují, že technologičtí vizionáři si pravděpodobně ukusují příliš velké sousto. "Existují opravdu velmi dobré důvody, proč se soukromému sektoru nedaří zdravotnictví reformovat," konstatoval pro Vox Larry Levitt z nadace Kaiser Family s tím, že regulace a vazby mezi pojišťovnami, poskytovateli zdravotní péče a pacienty je příliš komplexní na to, aby je někdo z venku mohl snadno narušit. Mnozí tak v rámci očekávané razantní změny na poli americké zdravotní péče spíše než k Amazonu a spol. vzhlížejí k plánované fúzi mezi obří pojišťovnou Aetna a největším prodejcem léků CVS. "Tady zkrátka neuspějete jen díky tomu, že máte hodně peněz a vidíte spoustu prostoru ke zlepšení. To není ve zdravotnictví úspěšná strategie," shrnul šance technologických firem na změny ve zdravotnictví profesor Harvard Business School Leemore Dafny.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.