Web a mobilní aplikace jsou pro pojišťovny stále významnějšími nástroji pro komunikaci se zákazníkem, jsou i stále důležitějším prodejním kanálem. Pojišťovny dnes klienty lákají k uzavírání stále složitějších pojistek on-line a do chytrých telefonů se přesouvá i potřebná dokumentace. Někdy na základě moderních technologií vznikají i zcela nové služby.

Proměna toho, jak pojišťovny komunikují s klienty, respektive přesun z fyzického do virtuálního světa, se silně promítá do nominací soutěže Pojišťovací inovátor. Té se účastní celkem čtrnáct různých služeb, pojistných produktů a dalších vylepšení. Inovativní pojišťovací produkty, které přišly na trh nejpozději během let 2017 a 2018, nominují do soutěže samy pojišťovny. Veřejnost může hlasovat na stránkách nejbanka.cz. 

Příklad toho, jak se komunikace mění, ukazuje mobilní aplikace pojišťovny Allianz. Klienti mají v příslušném programu pro chytrý telefon přístup ke všem pojistným smlouvám včetně toho, zda u nich nečeká na zaplacení nějaká platba. Přes aplikaci je možné zaslat i fotografii tachometru při výročí autopojištění.

Haló, tady váš oftalmolog

V chytrých telefonech mohou vzniknout i úplně nové doplňkové služby k pojištění. Třeba Generali svým klientům umožňuje přes smartphone sledovat v reálném čase příjezd asistenčního vozidla. Klientovi tak odpadá starost o to, za jak dlouho pomoc dorazí, systém funguje také jako prevence před takzvanými lovci nehod − klient přesně ví, kdo a odkud k němu přijíždí. Pojišťovna Maxima zase přišla s pojištěním MaxDoctors, které je možné sjednat k rizikovému pojištění nebo jako samostatný produkt. To umožňuje konzultovat zdravotní problémy s lékařem prostřednictvím videohovoru nebo si takto nechat vysvětlit třeba lékařskou zprávu.

Do virtuálního světa se stále častěji přesouvá nejen komunikace mezi klientem a institucí, ale i samotné sjednávaní pojistných produktů. "Typickým novým kanálem jsou chytré telefony, přes které lze sjednat například úrazové nebo životní pojištění během několika minut," popisuje Jaroslav Peyerl, odborník na finanční sektor ze společnosti IBM. "Stačí si udělat pár selfie, zodpovědět několik otázek a udělit pojišťovně svolení k získání informací, které o nás naše mobilní telefony ukládají," popisuje Peyerl možnosti využití, které se už dnes projevují v zahraničí.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se