Off-roady

Kategorie pravověrných off-roadů je rok od roku chudší. Auta, jež sice nejsou tak pohodlná na silnici, ale v terénu nemají konkurenci. Po odchodu slavného Land Roveru lze vybírat například z těchto kandidátů.

Suzuki Jimny

Japonské malé auto do terénu je v tuto chvíli nejdéle sloužícím vozem na českém trhu. Nástupce modelu Samurai se vyrábí nepřetržitě od roku 1998. Na interiéru je to vidět. Za volantem budou mít problém vyšší lidé, pro něž tu není mnoho místa. Zadní sedačky jsou spíš pro smích. Opravdové kouzlo se ale skrývá v terénních schopnostech vozu. Díky své velikosti se dostane tam, kam se už velká SUV nevecpou. Pohon všech kol se připojuje, nechybí redukce pro svahy a uzávěra diferenciálu. Auto pořídíte už od 396 900 korun.

Toyota Land Cruiser

Pro letošní rok přijel legendární Land Cruiser s lehkým faceliftem, který přinesl hlavně upravený design karoserie a interiéru. Auto je možné pořídit se standardním pohonem všech kol nebo ve vyšší verzi s plnohodnotnou terénní výbavou. Té nechybí uzávěry diferenciálů, redukce a elektronický systém, jenž určuje chování vozu podle druhu povrchu, po němž se pohybuje. Cena za japonského obra je ale vyšší. Počítejte minimálně s 1 049 900 Kč.

Pick-upy

Velmi praktická auta, jež kombinují velký úložný prostor se stále solidními schopnostmi v terénu. V této kategorii za poslední dva tři roky přibyla celá řada nových modelů. Výrobci se snaží, aby se auta komfortem co nejvíce přiblížila běžným osobním vozům.

Fiat Fullback

Italský středně velký pick-up není tak úplně Italem. "Vnitřnosti" mu propůjčilo Mitsubishi L200, které se chlubí slušnou historií a propracovaným systémem pohonu všech kol. Vysoká světlá výška zajišťuje dobrou prostupnost terénem. Auto pohání čtyřválec o výkonu 150 nebo 180 koní, jde o diesel 2:4 MTJ. Fullback si lze vybrat s dvojitou nebo rozšířenou kabinou a lze ho zatížit až hmotností 1030 kg. Jde o jeden z nejlevnějších pick-upů na českém trhu, aktuálně začíná na částce 571 300 Kč.

Volkswagen Amarok

Nejprodávanější evropský pick-up se chlubí tím, že má ve své nejnovější podobě v nabídce už jen silné šestiválcové motory. Tím předběhl konkurenci, protože až do příchodu Mercedesu X na trhu podobný model nebyl. Navzdory bohaté výbavě a kabině, která se vzhledem i pohodlím blíží běžnému SUV, stále patří do drsné kategorie pick-upů s tuhou zadní nápravou odpruženou listovými pery. Můžete do něj tedy opravdu hodně naložit. Cena? Nejlevnější kousek je za 837 204 korun.

SUV

Kdo nechce dělat kompromisy, sáhne po nejoblíbenější kategorii aut nejen v Evropě. Řada SUV je sice pohodlných, ale do přírody se spíš bojí. My jsme vybrali dvojici vozů, které si umí poradit i s většími nástrahami než jen s rozbahněnou polní cestou.

Volkswagen Touareg

Touareg je nejžhavější novinkou na českém trhu v kategorii SUV. Velké auto sdílí podvozkovou platformu s dalšími modely vyráběnými v Bratislavě, tedy Audi Q7 či Porsche Cayenne. Touareg se chlubí vysokou kvalitou zpracování, vzduchovým podvozkem, natáčecí zadní nápravou a kokpitem, který kompletně tvoří displeje s HD rozlišením. Cena startuje na 1 742 900 Kč a zatím jedinou volbou je pro ni naftový šestiválec.

Land Rover Discovery

Discovery poskytuje kompletní výbavu na cesty přírodou, zároveň ale přidává komfort a prostornost velkého SUV. Na trhu je s úspornými, čtyřválcovými i silnými, šestiválcovými motory. Land Rover je dnes považován za prémiovou značku, a proto se za velké "Disco" platí alespoň 1 443 288 korun.