Před pár lety český výrobce pánské konfekce jen snil o tom, že by se vymanil ze závislosti na levných dodávkách pro zahraničí a zaměřil se hlavně na Česko. Nyní oděvní firma Vývoj začíná těžit z toho, že rozjíždí vlastní krejčovství, a plánuje další otevírání poboček. Podniku meziročně vzrostly tržby o víc než 12 procent na 106 milionů korun.

"Pokud vydrží trend, kdy lidé chtějí výrobky z Česka, tak se opět vrátíme ke kvalitě, kterou si zasloužíme a která byla vždy na prvním místě na rozdíl od levného dovozu," hodnotí situaci šéf firmy Radek Chládek.

Firma Vývoj není v textilní a oděvní branži výjimkou. Podniky z oboru mají za sebou nejlepší rok za posledních dvanáct let. Loni prodaly vlákna, látky nebo oblečení za 55,3 miliardy korun, což je o necelá tři procenta víc než v roce 2016. Víc než čtyři pětiny všech tržeb tvoří textilní firmy. Tahouny jsou hlavně výrobci technického textilu, jehož potenciál je obrovský − dnes tvoří dvě třetiny celosvětové produkce textilu a podle odborníků jeho význam ještě poroste. "Když se podíváme na textilní průmysl z hlediska tržeb, z prvních deseti firem jich sedm vyrábí technický textil," dokládá Jiří Česal, ředitel Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu (ATOK).

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká jsou rizika českého textilního a oděvního průmyslu do budoucna.
  • Jak se na vývoji podílí koruna a nezaměstnanost.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se