V komorní programové řadě festivalu Dvořákova Praha, který dnes začíná, je letos málo Dvořákových děl. A čeští interpreti se na jevišti ocitnou až poslední večer. Dramaturgové odhodili předsudky i očekávání spojená s tím, jak by taková komorní řada měla běžně vypadat, a právě díky tomu letos stvořili nejpestřejší program, jaký Dvořákova Praha ve své jedenáctileté historii pamatuje.

Letos poprvé tento "festival uvnitř festivalu" vymýšlela dramaturgyně, izraelská klarinetistka Sharon Kamová. "Většina festivalů se snaží komorní hudbu znovuobjevit," říká v rozhovoru pro HN. "Já ale pracuji jinak."

Kurátoři komorních řad zpravidla sestaví poměrně různorodou skupinu vlastních přátel, vyberou díla, která má publikum v oblibě, vše nazkouší a odehrají. Pochopitelně s různými výsledky, jakkoliv výsledný "balíček" je třeba z hlediska reklamy atraktivní. Ale klarinetistka Kamová říká, že roky, které v oboru klasické hudby zažila, ji naučily "nemíchat věci a lidi za každou cenu".

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Co tvoří páteř komorní řady Dvořákovy Prahy?
  • Jak letošní program komentuje klarinetistka Sharon Kamová?
  • Kdo jsou její nejbližší spoluhráči?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.