Kdo na festivalu Pražské jaro před třemi lety zažil vystoupení Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia, ještě pamatuje, s jakým zápalem toto špičkové italské těleso hrálo pod taktovkou svého šéfdirigenta Antonia Pappana. Příští rok se na přední český hudební festival společně vrátí a uvedou Musorgského, Rimského-Korsakova, a především Bartókův pozoruhodný Houslový koncert č. 1 s hvězdnou sólistkou Lisou Batiashviliovou.

Spojení není náhodné: devětatřicetiletá Gruzínka u římského orchestru nedávno působila coby rezidenční umělkyně. Příští rok společně absolvují turné po sedmi městech a už teď z obou stran padají superlativy: konkrétně Batiashviliová hovoří o římských filharmonicích jako špičkových, přátelských hráčích "s otevřenými srdci". Jejich osmapadesátiletého šéfdirigenta Pappana, který orchestr vede od roku 2002, zase houslistka označuje za soudobého velikána. "Když máte to štěstí, že s nimi na jevišti zažijete tu zvláštní energii a hudební konverzaci, pak víte, proč se věnujete hudbě," tvrdí Batiashviliová až osudově.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.