Leasingové společnosti si špatně spočítaly byznys s krátkodobým pronájmem vozů a musí zdražovat. Zhruba před pěti lety začaly vedle korporací nabízet operativní leasing i jednotlivcům. Model, kdy pronajímaly za několik tisíc korun měsíčně auto, které za jeden až dva roky zákazníkovi vyměnily za nové, se však ukázal jako ztrátový. "Dnes když vybíráte operativní leasing, není problém najít o 50 procent vyšší cenu než před dvěma lety, může být ale i dvojnásobná," říká Petr Knap, vedoucí oddělení pro automobilový sektor v poradenské společnosti EY.

Většina lidí a firem, kterým letos končí dvouleté a delší smlouvy, nezíská tak výhodné podmínky jako posledně. Před dvěma lety mohli klienti už za čtyři tisíce měsíčně jezdit v nové Octavii a kromě tankování nic jiného neřešit, dnes se u stejného modelu stěží dostanou pod sedm tisíc. A pokud ano, tak za cenu výrazně delší smlouvy. "Otázkou je, kolik lidí bude chtít smlouvu vůbec obnovit, pokud by najednou měli platit dvojnásobek. Registrujeme, že někteří již začínají zvažovat koupi vozu formou úvěru, který už někdy může vyjít levněji," říká Knap.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč leasingové společnosti už nechtějí uzavírat jednoroční a dvouleté smlouvy?
  • Co způsobilo, že byznysový model leasingových firem přestal fungovat?
  • Jaký vliv bude mít současná situace na ceny zánovních vozů?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se