Alza testuje elektrododávku pro rozvoz do bezobslužných prodejen. Na dvě pražská kolečka baterie většinou nevystačí
Naplno by se baterie dobila cca za šest hodin. Na to ale není čas. Nicméně v Praze je už necelá stovka dobíjecích stanic, v Česku pak celkově asi 400. autor: Radek Novotný
Internetový obchod Alza zkouší po Nissanu Voltia a StreetScooteru další dodávku na elektřinu - Mercedes-Benz eVito. Rozváží s ní zásilky po Praze do tzv. prodejen budoucnosti a některých balíkomatů. Vozidlo podle Patrika Salingera, který má projekt na starosti, ujede na jedno nabití v pražském provozu zhruba 120 až 130 kilometrů, za deklarovaným dojezdem tak zůstává o necelých 20 procent, takže dva rozvozy za sebou zvládne posádka jen výjimečně. "Zatím je to ale 'nejdospělejší' elektrododávka. Má i velký nákladní prostor. Umíme si představit, že pokud by se osvědčila, mohli bychom ji i prodávat," dodává Salinger (v článku fotogalerie, reportáž v souvislostech vyjde v příštím čísle časopisu Logistika 16. července).