Ve druhé polovině padesátých let zuřila suezská krize a motoristická Británie vzpomínala na válečné útrapy. Drahý benzin měli řidiči na příděl, prodeje velkých aut padaly a naopak rostla poptávka po německých lidových vozítkách, jako bylo BMW Isetta. Šéf britského automobilového koncernu BMC Leonard Lord ale chtěl Britům dopřát "pořádné malé auto". Jeho designem byl pověřen inženýr řeckého původu Alec Issigonis a z jeho původního náčrtku na kus ubrousku se stalo v roce 1959 reálné auto a skutečná legenda.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111