Vítěz

Moneta Money Bank
Moneta Smart Banka nové generace

Banka Moneta vyvíjí svoji aplikaci Smart Banka už řadu let. I tak ale nové funkce přibývají každý měsíc, kdy firma vydává novou verzi.

Letos Moneta připravila kromě výrazného vylepšení bezpečnosti také virtuální směnárnu na eura a dolary, optimalizaci pro nejnovější Android i iPad OS, díky čemuž mohou klienti využít například tmavý režim, či virtuální asistentku Siri. Pokud se jí klient zeptá, prozradí mu jeho zůstatek na účtu.

Lidé mají v tomto roce také mnohem lepší přehled o svých útratách. "Zprovoznili jsme klientům automatické kategorizace plateb s přehledným grafem výdajů podle jednotlivých kategorií," popisuje novinky šéf divize Smart Banky Jakub Komenda. Podle něj banku samotnou mile překvapila reakce zákazníků. Hned během prvního měsíce začala tuto funkci využívat třetina uživatelů mobilní aplikace.

Hodně vylepšení přichystala banka i na místech, které uživatel na první pohled nevidí. Nově v sobě samotná aplikace obsahuje antivir, který zabezpečuje aplikaci před případnými útočníky. V Monetě zapracovali také na šifrování a klienti tak prý mohou bez obav používat mobilní bankovnictví i na veřejných wi­-fi sítích, například ve vlaku či kavárně.

Novinky ocení i slabozrací, protože Smart Banka je nyní zpřístupněna i jim − aplikace umí přečíst, co se ukazuje na displeji.

Ještě na podzim chystá banka pro své klienty řadu dalších vylepšení. Kromě kosmetických změn půjde například o možnost investovat do fondů přímo z aplikace. "Největší důraz byl kladen na vysvětlení toho, co mohou investice do vhodných fondů klientům přinést, například oproti spořicímu účtu," upřesnil Komenda. Investovat podle něj bude možné už s částkou 300 korun.

Novinky čekají i ty, kteří přemýšlí o spořicím účtu. Ten půjde nově založit přímo v mobilní aplikaci. Aplikace umožní také poslat příspěvek vybraným organizacím a pomoci tak znevýhodněným lidem.

Pokud zákazník potřebuje pomoci, má mnohem více možností, jak banku kontaktovat. Její zástupci jsou dostupní už i přes chat, v iPhonech tuto funkci nabídne dokonce přímo aplikace zprávy. Nově chce banka zprovoznit i možnost, aby ji lidé kontaktovali přes aplikaci WhatsApp.

Další novinky firma připravuje i na základě zpětné vazby od svých klientů. "Naslouchat klientům není samozřejmé. A upřímně, je také těžké být přímo konfrontován se zpětnou vazbou, která je přesným opakem toho, co jste si mysleli na začátku," dodal Komenda.

Podle něj je ale zapracování požadavků zákazníků hlavním klíčem k úspěchu a aplikaci to posouvá stále dál. Banka do vývoje zapojuje nejen pracovníky v týmu Smart Banka, ale i lidi z dalších oddělení, dodavatele a partnery.

Aplikace Smart Banka

◼ Díky funkci čtení obrazovky ji snadno využijí i nevidomí.

Aplikaci zabezpečuje mimo jiné vlastní antivirus.

Monika Truchlíková, manažerka platebních karet KB
Monika Truchlíková, manažerka platebních karet KB
Foto: archiv HN

2. místo

Komeční banka
Platby mobily a hodinkami 

Platby mobilními telefony a hodinkami v Česku získávají stále větší podporu. Podle Komerční banky zaplatí mobilem zákazníci zhruba desetinu všech transakcí. Jejich počet navíc stále roste.

"Klienti mají mobilní platby rádi díky kombinaci jejich jednoduchosti a bezpečnosti," zhodnotila důvody manažerka platebních karet Komerční banky Monika Truchlíková.

Podle ní jsou platby mobilním telefonem či hodinkami pohodlnější než klasickou bezkontaktní kartou. "Telefon ani hodinky nepotřebují dozadávat PIN nebo vkládat do terminálu," dodává Truchlíková.

Komerční banka zpřístupnila pro své klienty platby pomocí všech v Česku dostupných platforem, tedy Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay a Garmin Pay. Firma navíc uvádí, že v případě, že do Česka dorazí další způsob placení, bude u toho.

Klienti banky si do svých telefonů přidali již téměř 100 tisíc platebních karet. Velká část z nich přibyla po zavedení placení pomocí Apple Pay. Telefony od společnosti Apple totiž jinou cestou placení mobilem neumožňují a banky tak, na rozdíl od telefonů s Androidem, nemají na výběr.

Ještě před placením telefonem si už zákazníci ve stejném zařízení zvykli ovládat svůj účet. Počet uživatelů, kteří používají ke správě svých financí mobil, navíc stále narůstá, meziročně vzrostl téměř o 40 procent.

A roste i počet plateb z účtu odeslaných přes telefon. Podle Komerční banky je jich letos za prvních pět měsíců o 80 procent více než loni.

Jakub Hlaváč, ředitel Klientského centra ČSOB
Jakub Hlaváč, ředitel Klientského centra ČSOB
Foto: archiv HN

3. místo

ČSOB
ČSOB Živě

Setkat se s bankéřem či investičním poradcem je možné nejen na pobočce, ale i on-line. ČSOB nabízí svým klientům virtuální schůzku s bankéřem z pohodlí domova.

Službu zatím testuje na svých prémiových klientech. V příštím roce ji chce rozšířit pro své ostatní klienty.

Zákazníci využijí platformu Živě, když potřebují pomoc v internetovém bankovnictví nebo když si chtějí domluvit schůzku se svým bankéřem či investičním poradcem. "V takovém případě umíme klienty s dotyčným kolegou propojit i vzdáleně přes videohovor," doplňuje ředitel Klientského centra ČSOB Jakub Hlaváč.

Platforma ČSOB Živě navíc umožňuje klientům banky díky propojení s investičním portálem odeslat dokumenty, zobrazit grafy či on­-line investiční kalkulačky. Klient si tak může sjednat investiční produkt během jednoho rozhovoru.

Služba umožňuje poskytnutí řešení na míru, protože bankéř může po dohodě s klientem nahlédnout do jeho účtu a vyhodnotit jeho situaci.

Nástroj umožňuje obsluhu bankovním specialistou i mimo standardní otevírací dobu poboček, například během víkendu.

Lidé si navíc nově mohou aktualizovat své osobní údaje přímo přes internet bez nutnosti návštěvy pobočky. Klientům stačí přes tento portál poslat fotografii svého občanského průkazu.

V příštím roce plánuje ČSOB svůj produkt nasadit i na své pobočky. Díky tomu ušetří čas nejen její klienti, ale i bankéři a investiční poradci, kteří by jinak museli cestovat.