Velká belgická města zakázala vjezd starším dieselovým vozům, uvedla ve čtvrtek belgická rozhlasová stanice BRF. Do Bruselu, Antverp a Gentu nesmí od začátku letošního roku vjíždět auta, která nesplňují vyšší emisní normu než Euro 3, informovala agentura DPA.
V Bruselu mají na dodržování nového nařízení dohlížet kamery. V Antverpách a Gentu byli ještě přísnější a i vozidlům, která splňují novější limitní hodnotu škodlivin Euro 4, umožňují vjezd pouze za poplatek a na časově omezenou dobu, uvedla vlámská rozhlasová stanice VRT.
Podle dat belgického automobilového svazu Febiac se zákaz dotkne zhruba 17 procent všech automobilů s dieselovým pohonem.
Auta na benzin a na plyn musí ve všech třech městech splňovat minimálně normu Euro 2.
Nižší emise a elektřina. Kvůli investicím do elektromobility budou muset automobilky šetřit i propouštět
Nízkoemisních zón v Evropě přibývá. V 90. letech s nimi přišly Stockholm a Göteborg, v poslední době přibývají hlavně v Německu.
Diskuse o omezování či zákazu naftových motorů vypukla naplno po emisním skandálu německé automobilky Volkswagen, který vypukl v září 2015. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) tehdy Volkswagen obvinila, že do svých vozidel s naftovým motorem instaloval software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí, čímž se snažil obejít zákony na ochranu ovzduší.