Za záběry na prosluněné vinice ve filmech Bobule, třináct let trvající kampaní na svatomartinské víno a spoustou dalších reklam na víno z Čech a Moravy doutná i jeden nenápadný, ale o to nákladnější spor. Státní Vinařský fond, který má ze zákona podporovat marketing vína, vynakládá stovky tisíc korun ročně na komunikaci s jedním mužem a jeho společnostmi. Tím je aktivista Petr Javůrek, který tvrdí, že fond v rozporu se zákonem a bez zájmu poslanců, kteří na něj mají dohlížet, utrácí peníze vinařů i daňových poplatníků.

Fond zavaluje žádostmi o informace, na které instituce podle zákona musí odpovědět. Zástupci fondu oponují, že je Javůrek šikanuje a že hospodaření mají v pořádku.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se