Pro toho, kdo zná filmy italského režiséra Federika Felliniho, jeho knihu Dělat film či monografii, kterou o tomto proslulém tvůrci, u něhož je všechno právě tak reálné jako neskutečné, vydal v 60. letech Orbis, musí být knížka Charlotty Chandlerové nazvanou Já Fellini určitým zklamáním. Autorka z několikaletých důvěrných rozhovorů uspořádala po režisérově smrti v roce 1993 jakousi autobiografii.

Z Felliniho vzpomínek a vyprávění však tak náhle zmizelo to, co pro něho bylo vždy příznačné: vidět skutečnost v celé její přeludnosti. Jeho vtip, šarm i všechna zneklidňující gesta. Konkrétní, poetické, ale především tvůrčí, konvencí zbavené myšlení. Jako by autorka potlačila jeho snění, jako úžasná a fascinující přirovnání, která otvírají nejen celý jeden nezaměnitelný subjektivní svět, ale v mnohém i tajemství tvorby: "Film Sladký život vyrostl ze vzpomínky na ženu, která jednoho zářivého jitra kráčela po via Veneto v takových šatech, že se podobala jakési zelenině...".

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.