Čínská "opera duchů" je stará tisíc let. Současný skladatel Tan Dun (1957), někdejší houslista v Pekingské opeře, žijící nyní v New Yorku, pojal novodobou verzi starého žánru jako dialog mezi přítomností, minulostí a věčností, mezi odlišnými póly přírody i světa.

V jeho skladbě Ghost Opera, jejíž nahrávku Kronos Quartet nyní vydává na značce Nonesuch (celkový čas: 36 minut), hrají proto důležitou roli přírodní zvuky, své místo tu má západní klasika (zastoupená Bachem a Shakespearem) i čínská tradice.

Vše se rozvíjí podle předem daného schématu, a přece je to hudba plná překvapení, hudba expresívní, podmanivá.

Album je zároveň brilantní ukázkou zvukové magie Kronosu, který si přizval hráčku na tradiční čínské nástroje Wu man.

Jednotliví hudebníci vedle tradičních i netradičních nástrojů užívají hojně vlastních hlasů, ale "hrají" také na kameny, vodu či papír.