Bill Frisell si skvělou pověst, která jej řadí mezi špičkové jazzové hráče epochy, vytvářel především spoluprací s evropskými jazzmany. Vedle alb pro mnichovskou ECM, která nahrával mj. s norskými muzikanty Arildem Andersonem a Janem Garbarkem, spolupracoval také s naším klavíristou Emilem Viklickým.

Výsledkem byla dvě supraphonská alba natočená na sklonku 70. a vydaná v 80. letech - Dveře a Okno, na nichž se podíleli i další dva jejich spolužáci z prestižní Berklee College of Music - Kermit Driscoll (basa) a Vinton Johnson (bicí). Firma Bonton Music nyní skladby z alb vydala (včetně jednoho bonusu) na jednom kompaktním disku (69 minut). 

Jak v průvodním textu píše Lubomír Dorůžka, je to elektrizující album zajímavým dokumentem. Zároveň je dokladem, "jak málo v dnešním jazzu záleží na vzdálenostech a prostoru v čase". (im)