Zatímco při interpretaci většiny skladatelů si dirigent vystačí s "přemýšlením o notách" a jejich smyslu ve skladbě, u Gustava Mahlera je to jen nutná, nikoli postačující podmínka ke zpřítomnění jeho hudby.
Mahler byl fanatikem zvuku a jeho technologických a performativních možností v době, kdy slovo technologie ještě nikdo běžně nepoužíval.
Mahlerovy symfonie – to je pokus vytvořit tak komplexní a výjimečný zvuk, že se prorve nejen do tělesných a duševních vnitřků posluchačů, ale prorazí i stěny hudebních sálů.
Dovnitř a ven – "innen und aussen" – dva odlišné směry se v Mahlerově hudbě spojují a vytvářejí jednotnou linii.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...