Premiéru Gloriany Benjamina Brittena v pražském Národním divadle vystihují slova, která si po původním představení Královské opery Covent Garden roku 1953 zapsal jeden z aristokratů: "Bylo to sáhodlouhé a přestávky nekonečné. Naškrobené límečky zplihly a ošívaly se už dlouho před koncem. Hotová Nudniana."

Představení v Národním divadle čerpá z běžné trikové zásoby režiséra Jiřího Heřmana: herci se hýbou zpomaleně, ze stropu padají nejrůznější předměty a zase jsou vytahovány vzhůru.

A jeviště je plné záhadných, nedůležitých postav, povětšinou světlebarevných tanečníků v krejzlících, což přibarvuje jinak suchý příběh.

Ten vypráví o roztržce mezi královnou Alžbětou I. a hrabětem z Essexu, má bohužel předvídatelný konec a brzdí jej neustálý důraz na pompéznost a obřadnost, jež provází Její Královskou Výsost.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se