Vážená paní

Alena Hanáková

ministryně kultury ČR

 

Vážená paní ministryně,

jako mezinárodně působící český dirigent jsem již delší dobu znepokojen tím, jakým způsobem Ministerstvo kultury jedná ve vztahu k našim přední operním scénám. Nepíšu Vám proto, že bych měl v této věci nějaký osobní záměr, naopak, dobrovolně jsem se před několika lety zřekl podstatné části svých aktivit na území České republiky, ne proto, že bych zde nepracoval rád, ale proto, že jsem příliš často narážel na aroganci moci na všech úrovních (tento pojem není vynálezem odvolaného ředitele ND), která se nutně příčí každému umělci, který uměleckou práci chápe jako veřejnou službu a ne posluhování.

Nebudu se teď pouštět do analýzy práce odvolaného ředitele, neboť ji nemohu zvnějšku posoudit. Nevím, co znamená Ministerstvem kultury uvedené nedosažení „synergických efektů“ (myslím, že nejsem sám, kdo by si přál, abyste tento pojem ve vztahu k Národnímu divadlu blíže vysvětlila).

V evropských demokratických zemích je normální, že nový ředitel divadla je vybrán a jmenován dlouho před svým nástupem do funkce, nejméně jeden až dva, často i tři roky, aby měl čas plynule a kompetentně připravit svoji první sezónu.

Kalendáře žádaných umělců jsou zaplněné na několik roků dopředu a když je nové vedení osloví teď v roce 2012, může mnohé z nich získat ke spolupráci často až od sezóny 2014/15 a později. Tuto skutečnost Ministerstvo kultury ve svých posledních rozhodnutích vůbec nezohlednilo.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se