V průměru jeden Shakespeare za sezonu - taková je už několik let jasná dramaturgická strategie činohry pražského Národního divadla.

Jedno lze říct takřka s jistotou: z Radokova Troila a Kressidy bude jen stěží někdo z diváků popuzeně odcházet, jako se to stává při představení Krále Leara - loňského radikálního řezu z dílny Jana Nebeského. Zároveň ale nová inscenace, která měla premiéru 6. prosince, není ani zdaleka krotkým a věrným přečtením Shakespearova textu.

Vůbec poprvé tu se souborem činohry spolupracuje David Radok, dlouholetý šéfrežisér operního domu v Göterborgu. Po pětici operních režií v Národním divadle mezi léty 1991 a 2001 se začal do Česka vracet poněkud nahodile jako činoherní režisér - s rozsahem od kafkovské adaptace Popis jednoho zápasu v Divadle Na zábradlí přes světovou premiéru Havlova Odcházení v Arše po "letní" Shakespearovu komedii Jak se vám líbí na krumlovské točně.

Jeho přizvání do činohry Národního divadla lze nepochybně uvítat - už proto, že si (jako režisér i jako scénograf) ví rady s velkým prostorem.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.