Není mnoho proslulých filmů, které by se vzpíraly divadelní adaptaci tolik jako slavné Nebe nad Berlínem Wima Wenderse. Film obsahuje jen málo tradičních dialogů, ale zato vyniká bytostně filmovými prostředky: strhující hrou neklidné černobílé kamery a vycizelovanými zvukovými kolážemi.

Proč si jej nyní pražské Švandovo divadlo vybralo k jevištní adaptaci, není zcela zřejmé; nápovědou může být to, že režisér Petr Štindl se spoluautorem úpravy Dodo Gombárem přemístili "hrací plochu" příběhu na nedaleký smíchovský Anděl, kde ze slavné prosklené budovy architekta Jeana Nouvela na Prahu shlíží právě silueta anděla Damiela z Wendersova filmu.

Proč by ne - příběh anděla, který po letech naslouchání lidským příběhům zatouží nebýt jen svědkem, nýbrž účastníkem, se může odehrát v kterémkoliv městě. Potíž je v tom, že film Nebe nad Berlínem také výrazně pracuje s pamětí města, a v tomto ohledu je Praha Berlínu chabou náhradou.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.